Tweet

Makaleler » C++

SDL kütüphanesi ile sprite kullanımı

Bu bölümde bir resim dosyasının parçalanması ve her bir parçasının ayrı ayrı kullanılabilmesi işlenecektir.
Bir çok resim dosyası ile ayrı ayrı uğraşmak yerine , oluşturulan bir resim dosyasının parçalanması (yani belli kısımlarının alınması) ve her bir parçasının yeni bir resim dosyası gibi kullanılabilmesi
münkündür.Bunu gerçekleştirmek için bir resim dosyasının alınmak istenen pixel değerleri belirlenmeli (w,h olarak ) ve bunun uygulanacağı yüzeyinde belirlenmesi ardından yapıştırma işleminin gerçeklenmesi
hgedek | 29 Agustos 2007 20:22 | Yorum(2) | devamı »

SDL'de colorkey

Bu bölümde sdl de colorkey konusu açıklanacaktır.

ColorKey işlemi iki resmin birleştirilmesi yani bir yüzey üzerine başka bir resmin yapıştırılması sırasında bu işlemi kolaylaştırmak ve de yapıştırılan resmin arka plan renginin gösterilmesini engelleyerek
hgedek | 28 Agustos 2007 21:53 | Yorum(0) | devamı »

SDL ile farklı image formatlarını kullanmak ve olay yapısına giriş

Bu bölümde sdl farklı image formatlarını kullanmak ve olay yapısına giriş konularından bahsedeceğiz.
SDL standart olarak bmp formatını desteklemektedir.Ancak eklenecek üçüncü parti lib ler ile png gibi yeni formatlar kolaylıkla kullanılabilir.
hgedek | 21 Agustos 2007 19:33 | Yorum(0) | devamı »

SDL ile image yükleme ve gösterme

Bu bölümde sdl de image yükleme ve gösterme konularından bahsedeceğiz.
SDL normalde bmp resim formatını desteklemektedir. (öğrendiğim kadarıyla) Ancak farklı formatları da desteklemesi için SDL_image.lib yüklenebilir. Böylece png gibi formatlar da desteklenir.(ilerde bahsedeceğiz.)
hgedek | 14 Agustos 2007 17:13 | Yorum(0) | devamı »

SDL Kütüphanesini Tanıyalım

Bir ingilizce kaynaktan çalışmaya başladım.Öğrendiklerimi buraya aktarmak isterim.
SDL hakkında kısaca : basit bir şekilde grafik işlemleri üzerinde uğraşabileceğiniz c-c++ destekli bir grafik kütüphanesidir diyebilirim.(tanım okumaktan pek hoşlanmam da).Şimdi kurulumdan başlayalım.

Google giriyoruz."SDL" araması yapıyoruz.Çıkan ilk siteden yani simple direct library den sitesine giriyoruz.Bu siteden sdl konusunda sitelere,dökümanlara (ingilizce) vs ulaşabilirsiniz.Oradan indirme kısmından son sürümü indiriyoruz. İndireceğiniz dökümanlar kullanılan editöre göre değişecektir.Ben windows için kullanılan developer sürümünü indirdim. Paketi indirdikten sonra "SDL" isimli bir klasör olarak açalım.SDL klasörümüzün içinde include,lib,doc gibi klasörler göreceksiniz.Burda bir tavsiyem olarak bu klasörü C:SDL olacak şekilde c dizini altına kopyalayalım.Böylece sdl paketlerimizi kullanacağımız adrese kopyalamış olduk :)

Şimdi ilk örneğimiz üzerinden c++-sdl projesi oluşturmak ve kullanmak üzerine biraz konuşalım.
* - Visual Studio yu açalım.Ben visual studio 2008 kullanıyorum.İsterseniz 2005 ve expressleri kullanabilirsiniz.
* - Proje oluşturmadan önce tool - options - project and solutions - visual c++ directories yolunu takip edin bakalım.
* - Sağdaki comboboxları göreceksiniz.Bunlardan ismi : show directories for olanı kullanarak include files seçeneğini açın.Bu seçeneğin klasörlerine yukarıda oluşturduğumuz "SDL" klasörü içindeki include klasörünü ekleyelim.Eklemek için alta tik işaretinin yanındaki klasör şekline tıklayın.açılan line ın sağındaki 3 noktaya tıklayarak c:\ sdl \ include bulun ve ok. Sonra comboboxtan library directories seçin.Ve SDL altındaki "lib" klasörünü buna ekleyin.Evet böylece klasör pathlerini gösterdik ama daha bitmedi.Şimdi SDL altındaki lib klasörüne giriyoruz ve ordaki sdl.dll alıp C:Windows:system32 pathinin içine koyuyoruz.Böylece kütüphaneleri eklemiş olduk.Şİmdi proje oluşturmaya geçelim.

* - New Project e tıklıyoruz.Ve Win32 Console Application seçip boş bir proje ama boş bir proje oluşturuyoruz.
* - Projemiz oluşturuldu diyelim.Projemizin Propertiesine (Özellikler) gidelim.İster projeye sağ tıklayın isterseniz yukarıdaki project ten en alttan propertiese tıklayın.Açılan menüden Confuguration Settings altında C++ ağacını açalım.Burada
1- Code Generation - Runtime library : Multithreaded.... olmalıdır.
Sonra Linker ağacını açalım.Burada:
1- Input altındaki additional dependencies e : sdl.lib sdlmain.lib yazalım.Amacımız statik librarylerin projemize yüklenmesini sağlamaktır.
2-Input altındaki system e gidelim.Burada subsytem i "console" dan "windows" a geçirelim.

böylece ayarlamalar bitti. Kodu deneyebilirsiniz. [Not : main içindeki argc ve args zorunludur. Yazmazsanız sdl hata verecektir.Bende verdide...]

CODE:
#include <SDL.h> 

int main( int argc, char* args[] )

{

SDL SDL_Init( SDL_INIT_EVERYTHING );

SDL SDL_Quit();

return 0;

}

hgedek | 9 Agustos 2007 15:23 | Yorum(3) | devamı »


Online Coders
  Online (0)
  Ziyaretçi (0)

Desteklediklerimiz

Teknoloji


MENÜ » FORUM
Menü » Takip et
RSS Facebook Twitter Friendfeed
Sık Kullanılanlar Google Yahoo Live
Menü » Paylaş
E-Posta ile gönder Twitter Facebook Friendfeed
Buzz Stumbleupon Delicious Digg