Tweet

Ana Sayfa   Forum   C , C++
Yeni Başlık Cevap Ekle
white_bullet SDL Bölüm 2 (26/12/2008 13:57)
profil hgedek
 offline OFFLINE
 New Coder

Bu bölümde sdl de image yükleme ve gösterme konularından bahsedeceğiz.
SDL normalde bmp resim formatını desteklemektedir.(öğrendiğim kadarıyla) Ancak farklı formatları da desteklemesi için SDL_image.lib yüklenebilir.Böylece png gibi formatlar da desteklenir.(ilerde bahsedeceğiz...)
Yüklenen image verilerini tutmak için SDL_Surface struct yapısı kullanılabilir.Bmp formatındaki verileri yüklemek için

--SDL_LoadBMP(dosyaismi)--

fonksiyonu kullanılcaktır.Bu fonksiyona parametre olarak .bmp dosya ismi verilir.[Not:Çalışma dizininde değilse adres yolu ile veriniz...]

CODE:

SDL_Surface * screen = SDL_LoadBMP(filename);


şeklinde bir .bmp verisini kolaylıkla yükleyebilirsiniz.Yüklediğiniz veriniz 24 bit olacaktır.Ancak ekran bilginiz 32 bittir.Bu nedenle bu screen verisi formatında ekran formatına uygun bir ayar yapmak gerekir.

CODE:
SDL_Surface * newScreen = SDL_DisplayFormat(screen) ;
SDL_FreeSurface(screen);


ile kullanılabilir bir format elde etmiş olursunuz.Peki bu format değişimi yapmazsak : SDL bu konuda bir çevrim işlemi yapıyormuş.Ancak bu işlem zaman ve kaynak harcayan bir süreç olduğu için biz en iyisi ona bırakmamalıymışız. Ayrıca SDL_FreeSurface fonksiyonu ile eski screen verisini temizlemiş olduk.

Şimdi elimizde bir yüzeye yapıştırılacak etiketimiz yani yüzeyimiz oldu.Bundan sonrası bir yüzek almak ve üzerine bunu yapıştırmaktır.

CODE:
SDL_Rect offset;
offset.x = x;
offset.y = y;
SDL_BlitSurface( source, NULL, destination, &offset )


Öncelikle bir SDL_Rect (dörtgen) nesnesi oluşturulur.Bunun offset olarak başlangıç x,y lerini veriniz.Ekranda nerden başlanarak yapıştırma yapılacağına dair.(ben böyle anladım :) ) Sonra blitsurface yani yapıştır.
İşte bu kadar.Ancak henüz asıl penceremizi oluşturmadık.
CODE:
SDL_Surface * screen = SDL_SetVideoMode( SCREEN_WIDTH, SCREEN_HEIGHT, SCREEN_BPP, SDL_SWSURFACE );
SDL_WM_SetCaption( "Hello World", NULL );

pencemizi oluşturalim.SetCaption ile de güzel bir başlık verelim.Penceremiz oluşturulduktan ve ayarlandıktan sonra onu update etmeliyiz ki değişikliği görebilelim.İşte flip fonksiyonumuz ve screen imiz.
CODE:
SDL_Flip( screen );


Kaynak kod:
CODE:
#include <SDL.h>
#include <string>

using namespace std;

const int SCREEN_WIDTH = 640;
const int SCREEN_HEIGHT = 480;
const int SCREEN_BPP = 32;

SDL_Surface *message = NULL;
SDL_Surface *background = NULL;
SDL_Surface *screen = NULL;

SDL_Surface *load_image( std::string filename )
{
SDL_Surface* loadedImage = NULL;
SDL_Surface* optimizedImage = NULL;

loadedImage = SDL_LoadBMP( filename.c_str() );
if( loadedImage != NULL )
{
optimizedImage = SDL_DisplayFormat( loadedImage );
SDL_FreeSurface( loadedImage );
}
return optimizedImage;
}

void apply_surface( int x, int y, SDL_Surface* source, SDL_Surface* destination )
{
SDL_Rect offset;

offset.x = x;
offset.y = y;

SDL_BlitSurface( source, NULL, destination, &offset );
}

int main( int argc, char* args[] )
{
if( SDL_Init( SDL_INIT_EVERYTHING ) == -1 )
{
return 1;
}
screen = SDL_SetVideoMode( SCREEN_WIDTH, SCREEN_HEIGHT, SCREEN_BPP, SDL_SWSURFACE );

if( screen == NULL )
{
return 1;
}

SDL_WM_SetCaption( "Hello World", NULL );

message = load_image( "hello_world.bmp" );
background = load_image( "background.bmp" );

apply_surface( 0, 0, background, screen );

apply_surface( 180, 140, message, screen );

if( SDL_Flip( screen ) == -1 )
{
return 1;
}

SDL_Delay(4000 );

SDL_FreeSurface( message );
SDL_FreeSurface( background );

SDL_Quit();

return 0;
}

Üye Profili

white_bullet Re:SDL Bölüm 2 (26/12/2008 14:36)
profil Oguzz
 offline OFFLINE
 Senior Coder

Eğer belirli bir sıraya ve sistematiğe göre gidecekseniz düzenleyip eğitim bölümüne atabilirsiniz.Teşekkürler.

just code it!

profil

white_bullet Re:SDL Bölüm 2 (26/12/2008 14:40)
profil hgedek
 offline OFFLINE
 New Coder

Evet aktarmaya devam :)
Eğer o şekilde si uygun sa eğitim bölümüne aktarayım.

profil

white_bullet Re:SDL Bölüm 2 (26/12/2008 15:58)
profil Oguzz
 offline OFFLINE
 Senior Coder

Eğitime ekleyin siz benim onayıma geliyor zaten bir kerede ben gözden geçiririm eksikleri varsa düzeltip koyarız.

just code it!

profil
 
1 /
 
Ana Sayfa   Forum   C , C++
Yeni Başlık Cevap Ekle
 

MENÜ » FORUM
Menü » Takip et
RSS Facebook Twitter Friendfeed
Sık Kullanılanlar Google Yahoo Live
Menü » Paylaş
E-Posta ile gönder Twitter Facebook Friendfeed
Buzz Stumbleupon Delicious Digg